Simptom (analiza)
Zona este asezat la confluenta a trei zone diferite: zona parcului sportiv Dinamo, zona de locuinte interbelice si zona fostului cinematograf Floreasca cu locuinte postbelice.
In prezent terenul este folosit de RATB ca garaj pentru parcul auto, producand multe neplaceri locuitorilor din zona. Totodata, pe strazile Giuseppe Garibaldi si Johann Sebastian Bach trotuarele sunt ocupate aproape in totalitate de autoturismele locatarilor, ingreunand circulatia.
Diagnostic (sinteza)
Intreruperea vechii artere scurt-cicuit intre Bulevardul Floreasca si Bulevardul Barbu Vacarescu a condus la folosirea unui nou traseu desfasurat pe strazile Bartok, Rahmanninov si Rossini care aduce un plus de stres acustic zonei deja poluate de garajul RATB.
In plus, vizual (in plan), atat parcul cinematografului cat si anexele parcului sportiv Dinamo sint intoarse cu “spatele” la zona analizata, rezultand o insula izolata. Deasemenea lipsa parcarilor amenajate este o disfunctie a zonei studiate.
Remediu (propunere)
Se propune reintregirea traseului auto Donizetti-Rossini pentru a elimina traficul interstitial aratat mai sus. In zona adiacenta cinematografului se propun locuinte sociale colective P+3 – P+5 cu garaje la subsol. Pe doua din laturile zonei se vor prevedea locuri de parcare pentru a prelua autoturismele locuitorilor din zona adiacenta, precum si cele venite ocazional.
Compozitional, am incercat sa schimb centrul de greutate al liniei de simetrie ce trece prin parcul cinematografului, dirijand-o spre zona alaturata parcului sportiv printr-un pietonal ce traverseaza locuinta colectiva centrala. Propun deasemenea tratarea speciala a fatadei posterioare a cinematografului pentru a o deschide vizual spre zona actualului garaj.
NOTA! Articolul a fost scris in anul 2002 dar publicat in 2009